Het Hybride Werken Werken op afstand: knelpunten en oplossingen

Het Hybride Werken

Webinar 

Datum
Donderdag 10 december 2020
13.00 - 16.45

Prijs
€ 375 (ex btw) online. 

Geaccrediteerd voor arbeidsdeskundigen met 3 punten




 

Corona dwingt ons tot thuiswerken. Maar thuiswerken is ‘here to stay’. Ook na corona.

Veel organisaties maken van de thuiswerkplek de basis. En geven de optie om naar kantoor te komen in overleg met de teamleider, zodat er niet te veel mensen tegelijk op kantoor zijn.

We krijgen een nieuwe combi van thuiswerken en op kantoor werken: het hybride werken. Op deze dag nemen we u mee langs de knelpunten en de oplossingen.

Hybride werken heeft z’n positieve, maar uiteraard ook negatieve aspecten. Voor sommigen is thuiswerken echt een crime. En leidt het tot nog meer stress. Anderen gedijen bij het thuiswerken en zijn soms zelfs verlost van werk gerelateerde klachten.

Er ligt een schone taak voor HR, maar zeker ook voor leidinggevenden. Hoe houd je in deze nieuwe setting de mensen bij de les. En hoe houd je het team bij elkaar en productief?

Voor de werkgever wordt het daarnaast nog wel een puzzel om de werktijd te verdelen. Wie werkt wanneer en hoe lang op kantoor?

Structureel thuiswerken heeft natuurlijk ook juridische consequenties.
Kun je zomaar zeggen: “Ga maar thuiswerken!” Kan een werknemer weigeren? Waar moet de werkplek aan voldoen? Welke eisen stelt de Arbowet? En hoe ga je dat regelen en vorm geven?

Te veel om op te noemen. Bereid je met dit webinar voor op een onvermijdelijke toekomst. 


12.45  Inloggen


13.00  Start met 'Een sterk team op afstand'

  • Wat is 'Remote leiderschap'?
  • Hoe blijf je ook online met elkaar verbonden?
  • Hoe houd je het leuk met elkaar?
  • Welke communicatiemiddelen zijn handig?
    Arjen Banach| Organisatiefuturoloog en auteur van 'Remote leiderschap'

13.45  Korte pauze

14.00  Juridische struikelblokken

  • Waar moet de thuiswerkplek aan voldoen?
  • Wat spreek je af over de arbeidsvoorwaarden?
  • Thuiswerkregeling? Ja/nee?
    Suzanne Meijers | Arbeidsrecht Advocaat | Auteur van  'Geen gedoe met personeel, arbeidsrecht voor ondernemers'

14.45  Korte pauze

15.00  Praktijkcase: Signify Netherlands BV

  • Covid: grootste work@home experiment
  • Plussen/minnen werken thuis/op kantoor
  • Ondanks uitdagingen thuiswerken een feit?
  • Het nieuwe normaal – ervaringen en vragen ter overdenking
  • Yvonne van den Berg |Labor Relations & Health Specialist Signify | Eigenaar Vitality Counts | Hoofddocent Opleiding Programma manager Duurzame Inzetbaarheid

15.45  Korte pauze

16.00  Returning to work!

  • Thuis – werk - verdeling op basis waarvan?
  • Wat is thuis effectiever en wat juist op het werk
  • Hoe voorkom je dat je de hele dag in Teams/Zoom zit
  • Hoe werk je effectief samen als je elkaar minder spontaan kan opzoeken
  • Hoe kan het dat met hybride werken je meer voor elkaar krijgt en minder hard hoeft te werken?
  • Einde van de overvolle kantoortuinen met enorme productiviteitsverlies
  • Valkuilen en hoe je die omzeilt
    Frans van Loef | Strategy Execution Consultant | Auteur van o.a. Freecapacity

16.45  Stop! Afsluiting en laatste vragen.

Webinar

Datum
Donderdag 10 december 2020

Deelnamelink wordt toegestuurd

Investering & korting
De investering voor dit webinar bedraagt €395 (ex btw). 

Geaccrediteerd voor arbeidsdeskundigen met 3 punten

Algemene voorwaarden
Na ontvangst van uw aanmelding ontvangt u direct de bevestiging en factuur. De routebeschrijving of inloglink ontvangt u ruim van te voren.
Wij verzoeken u de factuur binnen 30 dagen te voldoen. 
Gids in Bedrijf | Gezond in Bedrijf behoudt zich het recht voor de locatie van de opleiding te wisselen. Deelnemers worden hierover tijdig geïnformeerd.

Bent u onverhoopt verhinderd? 
Tot 3 weken voor de bijeenkomst kunt u kosteloos afzeggen. Daarna kunt u zich laten vervangen door iemand anders of u kunt  kiezen voor een andere bijeenkomst. Gelieve uw keuze voor de datum van het het event aan ons door te geven.

Kunnen wij u helpen met vragen over de inhoud van dit programma? Of heeft u nog andere vragen over de andere bijeenkomsten of opleidingen? Neem dan gerust contact op met onze opleidingsadviseur Martine Mittertreiner:06-52371033

tinie klein2.jpg: JPEG image (8 KB)

Frans van Loef

Voormalig CEO met ruim 20 jaar ervaring in Business Model vernieuwing en implementatie. Drijvende kracht achter succesvolle herpositioneringen in verschillende bedrijfstakken. Ondernemer met 3 MBO ervaringen in samenwerking met Private Equity.

Frans is oprichter van Freecapacity. Als expert op het gebied van organisatie effecitiviteit, ondersteunt hij organisaties in het aanscherpen van hun focus en het optimaal benutten van de beschikbare organisatie capaciteit, door met activiteiten te stoppen in plaats van te blijven stapelen (toevoegen) en door het effectief managen van schaarse managementtijd. Met behulp van een no-nonsense aanpak  kan zowel de vrij gemaakte capaciteit extra worden ingezet voor top prioriteiten als kan werkdruk reductie worden gerealiseerd. Werkt binnen verschillende bedrijfstakken. Auteur managementboek “Stoppen met stapelen”.

Daarnaast spreker, (top)managementcoach  en workshop organisator.


Suzanne Meijers

Mr. Suzanne Meijers is arbeidsrechtadvocaat en auteur van het boek 'Geen gedoe met personeel - arbeidsrecht voor ondernemers'. In haar praktijk staat zij zowel werkgevers als werknemers bij in lastige arbeidsrechtelijke situaties. Daarnaast geeft zij regelmatig trainingen over het arbeidsrecht waarbij zij aan de hand van voorbeelden uit de praktijk direct bruikbare tips geeft over het voorkomen en oplossen van problemen op de werkvloer.


Yvonne van den Berg-Hilbers

Het werkzame leven van Yvonne van den Berg laat zich kenschetsen als een ontdekkingsreis. Yvonne heeft een brede belangstelling op HR-vlak en ze volgt alle ontwikkelingen op de voet.

Haar leergierige karakter heeft haar een schat aan kennis van het HR-vak bezorgd, welke ze heden ten dage ten volle kan benutten in haar rol als Director Social Innovation & Health bij Signify (Philips Lighting).

Communicatie is key in haar rol en ze verrast management en medewerkers steeds weer met vernieuwende concepten en aanpakken, en profileert zich als een echte HR-marketeer. HR-vraagstukken op het gebied van duurzame inzetbaarheid, leiderschap en vitaliteit worden door haar vertaald in creatieve en innovatieve HR-oplossingen.

Met ingang van 2016 combineert Yvonne het werken in loondienst met een rol als zelfstandig ondernemer en treedt hiermee in de rol van ‘hybride professional’. Ze heeft hiervoor gekozen omdat ze erin gelooft dat ze haar blikveld, kennis en ervaring nog verder kan verruimen door ook bij andere bedrijven/opdrachtgevers in de keuken te mogen kijken. Goed voor haarzelf en voor haar klanten!

Yvonne zorgt als hoofddocent van de Opleiding Programma Manager Duurzame Inzetbaarheid voor de rode draad en helpt de cursisten stappen te maken met hun plan van aanpak.


Arjen Banach

Arjen Banach is veelgevraagd spreker op het gebied van verandering en innovatie, leiderschap, duurzame inzetbaarheid en werkgeluk. Met zijn vernieuwende en innovatieve kijk op hoe winnende organisaties in de wereld van morgen zijn georganiseerd staat hij wekelijks op het podium om professionals door heel Nederland te inspireren. In november 2019 verscheen zijn boek 'Organisatievibe' over het creëren van een toekomstgerichte en inspirerende organisatiecultuur. In 2018 werd hij uitgeroepen tot een van de meest veelbelovende sprekers van Nederland.

Zijn recente boek Remote leiderschap schetst de toekomst van ons werk. Thuiswerken op grotere schaal dwingt organisaties om hun manier van werken drastisch te veranderen. Cultuur en leiderschap spelen daarbij een belangrijke rol. 

Extra deelnemers


Factuurgegevens
Stuur de factuur

Algemene voorwaarden
Na ontvangst van uw aanmelding ontvangt u direct de bevestiging en factuur. De routebeschrijving en andere praktische informatie ontvangt u een week van te voren.
Wij verzoeken u de factuur binnen 30 dagen te voldoen. 
Gids in Bedrijf | Gezond in Bedrijf behoudt zich het recht voor de locatie van de opleiding te wisselen. Deelnemers worden hierover tijdig geïnformeerd.

Annulering
Annulering is, uitsluitend schriftelijk, mogelijk tot 21 dagen voor de datum van de Masterclass. Wij berekenen u dan, exclusief BTW, € 49,50 administratiekosten. Na deze datum bent u  het volledige inschrijfgeld verschuldigd. Indien u onverwachts  verhinderd bent is vervanging uiteraard mogelijk. Gelieve dit tijdig aan ons door te geven.