Praktijkdag Re-integratie perikelen Hoe houd je altijd beweging in het dossier?

Praktijkdag Re-integratie perikelen

Datum
Donderdag 13 februari 2020

Locatie 
Hotel Veenendaal
Bastion 73
3905 NJ Veenendaal

Prijs 
€495.00 excl. BTW

Onze 'neem een collega mee'-korting! 
2e inschrijving 10% korting €445.50 
3e inschrijving 20% korting €396.00  
4e inschrijving 30% korting €346.50  
5e en verder    40% korting €297.00 

Geaccrediteerd voor 2 PE punten door NVvA




Deze praktijkdag is voor iedereen die de grondbeginselen van Poortwachter beheerst. En zich verder wil bekwamen in re-integratie en mobiliteit.

Hoe komt het toch dat zoveel re-integratietrajecten zo moeizaam verlopen en de zieke medewerker geen werkzaamheden verricht binnen of buiten de eigen organisatie? En we stuk lopen op 1e en 2e spoor.

En dat terwijl slechts 1 op de 200 ziek gemelde medewerkers echt niet kan werken en in de WIA komt. In vrijwel alle andere gevallen is er sprake van inzetbaarheid. En er een stevig tekort aan arbeidskrachten is die gekwalificeerd zijn voor de arbeidsmarkt. Kansen genoeg.

De problemen beginnen vaak al bij de invulling van passende arbeid. Deze masterclass neemt je mee langs alle hobbels en bobbels die terugkeer naar het werk blokkeren.

Soms is er natuurlijk een medische beperking, maar vaak is er iets anders aan de hand. Een mismatch in de functie, op het werk, met de leidinggevende, in de thuissituatie.

We willen tevens met jullie bezien of we al eerder meer kunnen doen aan preventie door tijdig te kijken naar loopbaanontwikkeling en mobiliteit. Kortom, werken aan de praktische kant van inzetbaarheid. Zaken waar je als casemanager en HR heel goed in kunt acteren. Werk aan de winkel!

Meld je snel aan

09.30    Welkom met koffie

10.00    Waarom Re-integratie perikelen?

  • Van re-integratie naar mobiliteitsdenken: van curatief naar preventie
  • Loopbaan, preventie, passende arbeid, re-integratie
  • Beweging houden in de loopbaan = mobiliteit
  • Hoe houd je mensen aan het werk?
  • Werken aan duurzame inzetbaarheid in de praktijk
    Paul ter Wal | Inzetbaarheidsspecialist | Team Andare

10.30     Juridisch | Passende arbeid

  • Wie bepaalt? En wanneer?
  • Gangbare arbeid en arbeidstherapie?
  • Wanneer is arbeid passend?
  • 1e of 2e spoor?
  • Voorbeelden
    Pascal Willems | Arbeidsrechtadvocaat | WVO Advocaten

11.15     Koffie

11.45     De praktijk 1 | De risico’s van passende arbeid

  • Wat als medewerker niet meewerkt?
  • Hoe lang mag passende arbeid duren?
  • Wanneer wordt passende arbeid de nieuwe functie?
  • Wat als het niet lukt? Valkuilen
  • Werken aan lastige gevallen
    Pascal Willems 

 12.30   Lunch

13.30    In beweging komen | Inzoemen op mobiliteit

  • Wanneer begint en eindigt mobiliteit?
  • Hoe geef je mobiliteit handen en voeten?
  • Het belang van verbinding, betrokkenheid en communicatie
  • Vertaling naar de arbeidsrelatie
  • Inbedding in de organisatie
  • Werken naar vermogen!
  • Goede voorbeelden
    Carola van Marrewijk | Directeur | Amplooi

14.15    De praktijk 2 | Hobbels en bobbels

  • Hindernissen bij medewerker, werkgever of BA?
  • Wat is een re-integratieblokkade?
  • Het Lourdesmoment, moment van bewustwording
  • Wat doe je met een ‘onterechte’ hersteldmelding?
  • 2e spoor succesvol inzetten?
  • Bereid de medewerker voor op de claimbeoordeling
    Paul ter Wal

 15.00    Verfrissing

 15.15    De praktijk 3 | De frequente verzuimer

  • Voorbode voor langdurig verzuim
  • Moeilijk te sturen, moeilijk te ontslaan
  • Zeer verstorend
  • Wat te doen?
    Paul ter Wal

16.00    Do’s & don’ts (het gaat om mensen)

  • Werken aan vertrouwen, verbinding en perspectief
  • Eerlijk en transparant zijn
  • Zo gaat het nou eenmaal!
  • Psychologische aspecten en cultuur
  • Doorsudderen
  • ... en nog veel meer
    Paul ter Wal

Datum
Donderdag 13 februari 2020

Locatie
Hotel Veenendaal
Bastion 73
3905 NJ Veenendaal

Investering & korting
De investering voor deze masterclass bedraagt, exclusief BTW, €495,- per deelnemer. Dit bedrag is inclusief documentatie & catering. Onze masterclasses worden goed tot zeer goed beoordeeld. U krijgt diepgang, interactie, praktijkvoorbeeldenen ruimte voor inbreng voor eigen problematiek. Er is een optimale verhouding tussen het aantal deelnemers en de docentElke extra deelnemer van een organisatie krijgt 10% extra korting. Dit loopt op tot 40%. 

Algemene voorwaarden
Na ontvangst van uw aanmelding ontvangt u direct de bevestiging en factuur. De routebeschrijving en andere praktische informatie ontvangt u een week van te voren. Wij verzoeken u de factuur binnen 30 dagen te voldoen. 
Gids in Bedrijf | Gezond in Bedrijf behoudt zich het recht voor de locatie van de opleiding te wisselen. Deelnemers worden hierover tijdig geïnformeerd.

Annulering
Annulering is, uitsluitend schriftelijk, mogelijk t/m 21 januari 2020. Wij berekenen u dan, exclusief BTW, € 49,50 administratiekosten. Na deze datum bent u  het volledige inschrijfgeld verschuldigd. Indien u onverwachts  verhinderd bent is vervanging uiteraard mogelijk. Gelieve dit tijdig aan ons door te geven.

Mocht u meer willen weten over ons of over de programma's? Neem dan gerust contact op met onze studieadviseur 
Martine Mittertreiner: 035-6780123 of 06-52371033


tinie klein2.jpg: JPEG image (8 KB)

Paul ter Wal CSP

Paul ter Wal CSP is als internationaal spreker actief op het gebied van Accountability, Engagement en Duurzame Inzetbaarheid. Hij is ook in Nederland een veel gevraagd spreker en dagvoorzitter op zijn vakgebied.

Hij heeft na zijn rechtenstudie aan de Vrije Universiteit Amsterdam onder andere als programmamanager Arbeidstoeleiding gewerkt bij de Bedrijfsvereniging voor de Gezondheid (thans: UWV). Als consultant Zorgverzekering en accountmanager Arbeidstoeleiding heeft hij ervaring opgedaan bij SOVAC (thans: Cap Gemini).

Sinds 1995 is hij werkzaam op het gebied van “Werk, Inkomen en Economie” bij ANDARE BV. In deze hoedanigheid adviseert en begeleidt hij bedrijven en organisaties bij het (mee)ontwikkelen en implementeren van duurzame inzetbaarheidsconcepten, waarbij invulling wordt gegeven aan de voor die organisatie wenselijke aanpak van bevlogenheid, preventie, interventie en re-integratie.

Paul heeft drie boeken geschreven en diverse publicaties op zijn naam staan in o.a. Sociaal Bestek, Zorgvisie en andere vakbladen. Tevens is hij als gastdocent verbonden bij o.a. de Master Recht, Arbeid & Gezondheid van de Universiteit van Maastricht.


Pascal Willems

Pascal Willems is als eigenaar van WVO Advocaten evenveel ondernemer als advocaat. Dat Pascal op het recht nooit is uitgekeken, is niet zo gek: zijn specialisme varieert van arbeidsrecht en sociaal verzekeringsrecht (met de nadruk op ziekte en verzuim) tot incassozaken. Dat maakt hem bij uitstek tot een advocaat voor ondernemers én voor hun medewerkers. Ook als er bij overnames of reorganisaties complexe appeltjes zijn te schillen heeft Pascal zijn mes geslepen en al voor u klaarliggen. Verder staat Pascal beroepsbeoefenaren bij als het tuchtrecht in het geding is.
Pascal geeft lezingen en trainingen en klimt hij graag in de spreekwoordelijke pen om een artikel te schrijven. Zo publiceert hij o.a. in het vakblad ‘TBV (Tijdschrift voor Bedrijfs- en Verzekeringsgeneeskunde), voor diverse tijdschriften van Kluwer en Vakmedianet en is hij mede-auteur van het boek Arbowetgeving voor P&O’ers.
Pascal is lid van de Vereniging voor Arbeidsrecht Advocaten Resort Arnhem (VAARA) en van de Vereniging voor Arbeidsrecht (VVAR).


Carola van Marrewijk

Directeur Amplooi, specialist in arbeidsmobiliteit.

Carola maakt graag het verschil bij mensen en in organisaties. Door haar vastberadenheid en energie gecombineerd met creativiteit en vernieuwing weet zij mensen en organisaties in beweging te krijgen. Een peoplemanager, maar hard op het resultaat en doelgericht.

Een ‘self made woman’ die met passie, visie en betrokkenheid werkt. Met ervaring vanuit Vedior, USG People en Start People. Bij Amplooi gewerkt aan een vernieuwende visie op mobiliteit. 

Extra deelnemers


Factuurgegevens
Stuur de factuur

Investering & korting
De investering voor deze masterclass bedraagt, exclusief BTW, €495,- per deelnemer. Dit bedrag is inclusief documentatie & catering. Onze masterclasses worden goed tot zeer goed beoordeeld. U krijgt diepgang, interactie, praktijkvoorbeeldenen ruimte voor inbreng voor eigen problematiek. Er is een optimale verhouding tussen het aantal deelnemers en de docentElke extra deelnemer van een organisatie krijgt 10% extra korting. Dit loopt op tot 40%. 

Algemene voorwaarden
Na ontvangst van uw aanmelding ontvangt u direct de bevestiging en factuur. De routebeschrijving en andere praktische informatie ontvangt u een week van te voren. Wij verzoeken u de factuur binnen 30 dagen te voldoen. 
Gids in Bedrijf | Gezond in Bedrijf behoudt zich het recht voor de locatie van de opleiding te wisselen. Deelnemers worden hierover tijdig geïnformeerd.

Annulering
Annulering is, uitsluitend schriftelijk, mogelijk t/m 21 januari 2020. Wij berekenen u dan, exclusief BTW, € 49,50 administratiekosten. Na deze datum bent u  het volledige inschrijfgeld verschuldigd. Indien u onverwachts  verhinderd bent is vervanging uiteraard mogelijk. Gelieve dit tijdig aan ons door te geven.